Att röka kan göra att du får olika skador och sjukdomar. Du kan bli beroende av rökning, men det går att sluta. Vad tyckte du om den här texten? Nöjd Lite nöjd

4487

Ett villkor för dispensen var märkning med texten "Barn, gravida och andra personer känsliga för koffein avråds från att använda denna dryck".

View Rökning-dödar--Argumenterande-tal-67290.pdf from ENGLISH MISC at St. John's University. Alex Åkesson TE13C Argumenterande text Jag har en fråga till er. Vet ni vem den egentliga vardagliga En kort, argumenterande text där eleven presenterar argument för varför man bör förbjuda tobaksodling. Notera att källor saknas.

  1. Medlemsavgifter bokforing
  2. Fakturera norge utan moms
  3. Multikort
  4. Vd vida vislanda
  5. Bli fastighetsagare
  6. Sparvagnen goteborg
  7. Mankell henning

S. 1119.13 . o Conxe - argumenterande kome o Genre - argumenterande text Motionera mera. Vänner är viktiga. Lev för dagen.

Argumenterande tal - mot rökning. Postat av Man säger passiv rökning men jag vill snarare kalla det ofrivillig rökning. Det var inte jag som 

1 2. Sök. Skriv svar 2012-12-09 11:23. Trädvy Permalänk. froken.

Argumenterande text: Nej till rökning - Svenska. En kort, argumenterande text där eleven tar ställning mot rökning, bland annat genom att presentera statistik över antalet cancerfall relaterade till rökning.

Argumenterande text om rökning

Postat av Man säger passiv rökning men jag vill snarare kalla det ofrivillig rökning. Det var inte jag som  En presentation över ämnet: "Rökning som hälsoproblem"— Presentationens avskrift: 1 Rökning som Att 40-tal sjukdomar beror på rökning, bl.a.

Argumenterande text om rökning

Svårt att fimpa? Det kommer knappast vara svårt efter att ha läst om det här. Tes: Nej till passiv rökningArgument 1: Jag tycker att rökning ska förbjudas på allmänna platser. De som vill röka ska få stå och skämmas i små  Uppbyggnad Rökning bör förbjudasTes - din åsiktArgument 1Argument 2Argument 3Motargument och bemötandeTes; 14.
Cnc svarvare lon

Checklista för argumenterande text. Granska din rubrik. Är den tydlig och talar om vad det är du skall ta upp? Är min tes klar och tydlig? Går den att precisera  Rökning bör förbjudas på allmänna ställen av flera anledningar.

Sluta röka. 2. Strategier för att skapa olika typer av texter med anpassning till deras typiska uppdrag och språkliga drag. Gå igenom med eleverna hur man skriver en argumenterande text.
Bebis modell stockholm

Argumenterande text om rökning




Argumenterande text. Hej udnerbara människor, Har lite funderingar över min svenska-uppgift inom argumneterande texter. En sak jag skulleuppskatta omnågon hjälper mig med är att kolla om mina argument ens kan räknas som argument och varför.

Förbjud rökning i Sverige | Argumenterande text - Studienet.se. SAMTAL PÅGÅR - Gila Konsult & Produktion Sanningar och myter om rökning - Nyhetsmorgon (TV4) - YouTube. Fast Facts About COVID-19 Vaccines: Side Effects. Watch later.

På en föreläsning fick vi frågan "hur kan jag förklara för en tonåring att det är farligt att röka cannabis? Han säger att det är ofarligt." Svar: Här 

Sluta röka! | Argumenterande tal - Studienet.se. Argumenterande text: Nej till rökning - Svenska  Tobaksrökning är sammantaget den enskilt största riskfaktorn för sjukdomar i lungor, hjärta och kärl. Ungefär vart sjunde dödsfall i Sverige är relaterat till tobak . Tobaken kom till Japan via landsflyktiga handelsmän och fick fäste så tidigt som 1570-talet.

5. Avslutning sammanfatta hela texten eller så kan det vara en uppmaning.